Suomen elektronisen urheilun liitto, SEUL ry, on järjestönä perustettu vuonna 2010 ajamaan ja kehittämään elektronisen urheilun asemaa Suomessa. Elektronisen urheilun keskiössä ovat pelaajat. Suurin osa liiton toiminnasta keskittyykin parantamaan pelaajien asemaa joko suoraan tai välillisesti.

Liiton tavoitteena on kehittää suomalaista elektronista urheilua niin, että jokaisella pelaajalla aloittelijasta huippuammattilaiseen olisi mielekkäät mahdollisuudet harrastaa ja osallistua elektronisen urheilun toimintaan. Erityisen tärkeää liitolle on kuunnella kaikkien pelaajien ja toimijoiden ajatuksia ja luoda lisäarvoa elektronisen urheilun kentälle jäsenien suunnattujen palveluiden, julkaisujen ja tukitoimien muodossa.

SEUL ry pyrkii myös kehittämään suomalaista kilpapelikenttää luomalla malleja kilpailutoiminnalle erilaisten kriteerien, sääntöjen ja oppaiden myötä. Liiton tavoitteena on kestävä ja ammattimainen kilpailutoiminta sekä tuki lajin ympärillä toimiville sidosryhmille.