Turnausjärjestäjän opas on julkaistu
Turnausjärjestäjän oppaan tarkoituksena on parantaa turnausten laatua ja kasvattaa elektronisen urheilun kilpailujen…
Syksyn liittokokouksessa liittohallitukseen valittiin kolme uutta hallituksen jäsentä sekä yksi varajäsen.
Lokakuussa järjestetyssä liittokokouksessa liittohallituksen kooksi päätettiin seitsemän varsinaista jäsentä ja yksi varajäsen. Hallituksesta erovuorossa olivat varsinaiset jäsenet Markus Koskivirta, Otto Takala, Kyösti Kostian sekä varajäsenet Juhani Salokivi, Juho Kouvonen ja Olli Pahkala. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Jussi Korpimäki, Topias Rantala ja Otto Takala ja hallituksen varajäseneksi Aku Aarva. Hallituksessa jatkavat puheenjohtaja Joonas Kapiainen sekä hallituksen jäsenet Kalle Muurila, Ville Qvist, Joni Ojala ja Miisa Nuorgam.
Jussi “Jeedeuz” Korpimäki on organisaattori ja järjestökokemusta omaava IT-alan ammattilainen Vantaalta. Vapaa-ajalla Korpimäen luottamustehtäviin kuuluu toiminta Vector -Suomen Verkkopeliyhdistys ry:n varapuheenjohtajana sekä Vectoraman pääjärjestäjänä. Tavoitteelliseen pelaamiseen Korpimäki on tutustunut 2000-luvun puolivälissä World of Warcraftin myötä, mutta hänen oma kokemuksensa e-urheilusta perustuu pitkälti tapahtumajärjestämisen kautta tulleisiin kokemuksiin ja oivalluksiin.
Korpimäen mielestä liiton on tärkeää kasvattaa tekojensa ja linjaavien päätöstensä kautta omaa rooliaan Suomen elektronisen urheilun kentässä ja jatkaa työtään e-urheiluun liittyvien koulutuspolkujen kehittämisessä sekä sääntöjen ja käytäntöjen standardoinnissa. Lisäksi liiton tulisi mahdollistaa enemmän harrastus- ja etenemismahdollisuuksia Suomen nuorille pelaajille ja panostettava jatkossa entistä enemmän syrjäytymistä ja syrjintää ehkäisevään työhön.
Topias “Kuhnu” Rantala on kansainvälisen markkinoinnin opiskelija Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta. Opintojensa lisäksi Rantala on toiminut paikallisena ja valtakunnallisena vaikuttajana opiskelijakuntansa hallituksen varapuheenjohtajana sekä kampusvaliokunnan puheenjohtajana, lisäksi hän on työskennellyt pitkään erilaisissa tapahtumatuotantotehtävissä ja projektipäällikön roolissa. Rantala työskenteli esimerkiksi projekti- ja kilpailupäällikkönä Suomen ensimmäisissä Overwatchin opiskelijoiden SM-kilpailuissa ja toimii myös Overwatchin puolella Team Nemesiksen managerina. Hänen taustansa e-urheilussa on vahvasti itse opittua ja koettua.
Rantala näkee kansallisen liigatoiminnan ja eSM-kulttuurin kehittämisen merkittävinä osa-alueina tulevien vuosien lajikehityksessä. Lisäksi liiton toiminnan entistä vahvempia painopisteitä ovat koulutus- ja kasvatuspuoli. Näiden ohella laajempaa huomiota vaativat Rantalan mielestä ruohonjuuritason ja huippu-urheilun kansallinen kehittäminen.
Otto “defcon” Takala toimii useissa luottamustehtävissä ja on toiminut SEULin hallituksessa vuosina 2016-2017. Lisäksi Takala oli esimerkiksi Opiskelijoiden Liikuntaliitto OLL ry:n varapuheenjohtaja ja toimii Joutsan kunnanvaltuustossa. Viimeisen vuoden SEULin hallituksessa Takala on vastannut liiton maajoukkuetoiminnan koordinoinnista, valmennuksen kehittämisestä, koulutuspolkujen jalostamisesta sekä elektronisen urheilun yhteiskunnallisen vaikuttamistyön suunnittelusta.
Takala näkee tärkeänä liigatoiminnan kehittämisen, koulutuksen tarjoamisen mahdollisuuksien laajentamisen ja kehittämisen, nuorisotyön jalostamisen, jäsenjärjestöjen toiminnan tukemisen sekä yritysyhteistyön lisäämisen. Lisäksi urheilijoiden kehityksen tukeminen ja harjoittelun optimointi sekä valmennustoiminnan kehittäminen ovat Takalan mielestä tärkeitä teemoja.
Aku Aarva on pitkän linjan järjestö- ja hallitusammattilainen ja työskentelee tällä hetkellä Eurooppalainen Suomi ry:n toiminnanjohtajana. Hän toimii myös kouluttajana ja konsulttina korkeakoulukentällä. Aarvan kiinnostus e-urheiluun liittyy erityisesti toimialan merkittävään kansalliseen ja kansainväliseen potentiaaliin, alan ympärille rakentuvan liiketoiminnan edistämiseen ja e-urheilun kytköksiin suomalaiseen korkeakoulujärjestelmään.
Aarva on erityisen kiinnostunut liiton strategisesta ja hallinnollisesta kehittämisestä sekä koko elektronisen urheilun toimialan murroksesta. Liiton tulevaisuuden kannalta Aarva pitää keskeisenä sen kaikkien osien tiivistä vuorovaikutusta ja yhteisen tahto- ja tavoitetilan löytämistä. Harrastelijapelaajana hän on kiinnostunut erityisesti PUBG:ista, CS:GO:sta, Overwatchista ja Rocket Leaguesta sekä mobiilipeleistä.
Turnausjärjestäjän oppaan tarkoituksena on parantaa turnausten laatua ja kasvattaa elektronisen urheilun kilpailujen…
Vuokatti-Ruka Urheiluakatemia järjestää useissa lajeissa yläkoululeirityksiä ja nyt HAVU Gaming ja Vuokatti-Ruka…
Turun ammattikorkeakoulussa medianomiksi viimeistä vuotta opiskeleva Heta Laiho laatii Suomen elektronisen urheilun…