Tiedote koronavirustilanteesta Suomessa ja maailmalla

Julkaistu to 12. maaliskuuta 2020
Takaisin uutisarkistoon

Koronavirus (COVID-19) on levinnyt Suomessa ja maailmalla kasvavissa määrin viimeisen muutaman viikon aikana. Kansainvälisen terveydentilan muutosten vuoksi e-urheilutapahtumia on peruttu ja lykätty ympäri maailmaa. Suomessa on tähän mennessä todettu yli sata laboratoriossa varmistettua, uuden koronaviruksen aiheuttamaa tautitapausta.

Suomen hallitus on tänään torstaina 12. maaliskuuta linjannut kaikki yli 500 hengen yleisötapahtumat peruttavaksi toukokuun loppuun asti. Lisäksi hallitus kehottaa huomioimaan omassa arjessa riskiryhmään kuuluvat ihmiset.

Suomen hallituksen antamien suositusten ja linjausten mukaisesti Suomen elektronisen urheilun liitto kehottaa suomalaisia ammatti- ja harrastepelaajia sekä alalla työskenteleviä henkilöitä välttämään yleisötapahtumia ja pelaamaan turnauspelit verkon yli. SEUL suosittelee jäsenilleen siirtämään lähikuukausina järjestettäviä tapahtumia tuonnemmaksi ja kehottaa noudattamaan Suomessa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sekä viranomaisten antamia ohjeita ja linjauksia koronavirukseen liittyen.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilta on saatavilla laajasti tietoa koronaviruksesta. Sivuilla on ajankohtaista tietoa sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Lisäksi on perustettu valtion yhteinen puhelinneuvonta, jonka numero on 0295 535 535. Neuvonta on auki arkipäivisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 9-15. Puhelinneuvonnasta ei saa terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.

THL – Ajankohtaista koronaviruksesta:

THL – Usein kysyttyä koronaviruksesta:

Kuva: Jussi Jääskeläinen / SEUL ry

Muut uutiset