Nuorten aikuisten kokemukset toksisesta käyttäytymisestä ja sosiaalisten suhteiden muodostumisesta verkkopeleissä Kangasmäki, Rikumikko
How to bring traditional sports marketing into eSports Sipilä, Aleksi / Hämeen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
E-urheilu brändin laajentamisen välineenä – uhat ja mahdollisuudet: selvitystyö suomalaisille urheiluorganisaatioille Ekroos, Kim / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Pelaa kivutta: Aloittelevan e-urheilijan rasitusvaivojen ennaltaehkäisy Honka, Kaija / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Pelaamisen näköergonomia e-urheilussa Samuelsson, Samuli / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Survey on Esports Player Organizations in Finland Ylönen, Saana / Kajaanin ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Ei urheilua ilman pelejä – videopelin oikeudenomistajan mahdollisuus estää kilpailu elektronisen urheilun urheilukilpailumarkkinoilla Puro, Marlo / Turun yliopisto, Pro Gradu
Elektronisen urheiluseuran perustamis- ja toimintasuunnitelma Lehto, Miikka ja Pimiä, Niko / Lapin ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
NHLGamerin sosiaalisen median markkinoinnin tehostaminen Remes, Sebastian / Laurea ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Upplevd aktivitetsbalans hos e-sportstuderande: En fallstudie Manner, Jaana, Saloranta, Marina ja Tuppurainen, Martin / Arcada, opinnäytetyö
Yritysten sponsorointi elektronisen urheilun lähetyksissä Kaunonen, Sami ja Lehto, Valtteri / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
E-urheilu urheiluorganisaatioiden toiminnassa: miksi ja miten urheiluorganisaatiot ovat lähteneet mukaan elektroniseen urheiluun? Koskinen, Tommi / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Sponsorinäkyvyyden kehittäminen e-urheiluorganisaatiossa Tenkanen, Juho / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Naiset ja elektroninen urheilu Kiiskinen, Julia ja Naumanen, Venla / Karelia-ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Hyvän e-urheilupelin ominaisuudet: genrenä FPS PC-alustalla Hasia, Valtteri / Tampereen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Osteopaatin rooli osana e-urheilujoukkuetta ja e-urheilijoiden lajityypilliset vaivat Kaitavuori, Elia, Metsälä, Saana ja Siilasvuo, Matias / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Why is electronic sports captivating? Why 18 to 29-year-olds watch electronic sports Leinonen, Kimmo / Oulun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Kuluttajamarkkinointi ja brändit elektronisen urheilun tapahtumissa Kärkäs, Emilia / Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
E-Sports in Finland: Current Status and Prospects for Development Viitanen, Janne / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
E-urheilijoiden kuormittuminen Nordic eSports Academy turnauksen aikana Peltoniemi, Lasse / Kajaanin ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Positiivinen kierre – eSportsista liiketoimintaa ja hyvinvointia – Case: Urheiluseurojen e-osaamisen tunnistaminen ja kehittäminen Holopainen, Olli / Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Katseenseurantatekniikan hyödyntäminen elektronisessa urheilussa Vattula, Jani / Kajaanin ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Sosiaalisen median viestinnän kehittäminen – Case: Suomen elektronisen urheilun liitto Laiho, Heta / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Ranteen ojentaja- ja koukistajalihasten EMG-aktiivisuus e-urheilijalla pelaamisen aikana Turunen, Tuomo / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Vasta-alkajan opas nuorisotyölliseen e-urheiluun: Nuorisotyöntekijän sisäänajo kilpapelikulttuuriin Koskinen, Tommi / Humanistinen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun kehitys ja kilpapelaajan motivaatio Rinkinen, Jarkko / Tampereen yliopisto, Pro Gradu
Elektronisen urheilun tunnettuus yritysmaailmassa Ruponen, Patrik / Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun sponsorointi Suomessa - Case: Grail Group Sihvo, Jonne ja Tuomikoski, Lauri / Laurea-ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Nuoren e-urheilijan opasposteri Ahonen, Anne ja Kemppainen, Lassi / Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
”No, parhaas tapaukses täs ollaan pelastettu monen nuoren elämä”: tapaustutkimus elektronisen urheilun ja digitaalisen pelaamisen hyödyntämisestä nuorisotyössä Sabell, Annika / Turun yliopisto, Pro Gradu
”Sun pitää pelata oppiakses eikä pelata voittaakses”: Haastattelututkimus tamperelaisten harrastajien kehittymisestä elektronisessa urheilussa Törnkvist, Klaus / Tampereen yliopisto, Pro Gradu
Avoin ja matalan kynnyksen eSports -toiminta: Toimintamalli Turku Game Academylle Kuusela, Lauri / Humanistinen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Pelaajalisenssi elektronisessa urheilussa Talasjoki, Toni / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun tapahtuman monikameratuotannon suunnittelu Heikinheimo, Mikael / Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Yhteisöllinen pelaaminen: E-urheilutoiminta nuorisotyössä Karttunen, Jirko ja Litmanen, Roope / Humanistinen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun tapahtuman järjestämisen opas Kemppainen, Toni / Kajaanin ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
How streaming has affected the growth of competitive gaming Toivanen, Markus / Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Electronic sports in Finland – current status and the way ahead on public funding and support Nieminen, Teemu / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Verkkolähetyksen tekninen määrittäminen: Esimerkkinä e-urheilutuotanto Pakarinen, Arttu / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Good Game Squad: Kilpapelaamista nuorille Kaartinen, Elja / Diakonia-ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Ammattivideopelaajan keskeisimmät tulonlähteet Huobonen, Janetta / Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun (eSports) tunnettuus Hintikka, Niki ja Kolehmainen, Henry / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektroninen urheilu brändien mainonnassa Ihalainen, Lasse / Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektroninen urheilu opetuksessa: opiskelijoiden kokemuksia eSports-kurssin vaikutuksista hyvinvointiin ja elämäntapoihin Tukia, Mirka / Itä-Suomen yliopisto, Pro Gradu
eSport kahvila-baari: Kannattaako yrittää? Timola, Ville / Tampereen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Voiko elektronisen urheilun ongelmia ratkaista verkkopalvelun avulla? Hallamaa, Ville / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektroninen urheilu osana nuoren vapaa-aikaa: eSports-opas vanhemmille Kivikoski, Oscar / Humanistinen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
E-urheilun valmentajakurssi JAMKin koulutustarjontaan: Selvitys suunnitellun opintojakson tarpeellisuudesta Kemppainen, Joonas ja Tuovila, Henri / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Informal roles within eSport teams: a content analysis of the game ‘Counter-Strike: Global Offensive’ Drenthe, Rolf / Jyväskylän yliopisto, Pro Gradu
E-Sport organization and professional gamers in Finland Quoc Hung Nguyen ja Hao Phan / Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
”Näin grillaat molotovilla”: metaforat ja erikoissanasto Counter-Strike: Global Offensive -videopelin suorien ottelulähetysten selostuksissa Hiltunen, Salla / Itä-Suomen yliopisto, Pro Gradu
Yle elektronisen urheilun vaikuttajana – tutkimus kentän nykytilasta ja kuluttajatottumuksista Katajisto, Richard ja Palonen, Lauri / Humanistinen ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Elektronisen urheilun kasvu ja kilpapelaamiseen liittyvät tietoturvahaasteet Koistinen, Iiro / Metropolia ammattikorkeakoulu, insinöörityö
Twitch and professional gaming: Playing video games as a career? Ottelin, Teo / Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Business models in esports – Case Assembly Winter 2014 Steelseries Dota 2 Invitational Laakkonen, Juuso / Turun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö
Kilpapelaamisen kehitys suomalaisissa tapahtumissa 1996-2013: kysely ja haastattelututkimus Hämäläinen, Raakel / Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö