Ohjeistukset urheilijarahastosta ja verotuksesta julkaistu
Suomen elektronisen urheilun liitto on julkaissut yhteistyössä varainhoitoyhtiö Obsido Oy:n kanssa tehdyt ohjeistukset…
SEULin järjestämä iltatilaisuus pidetään lauantaina 16.12.2017 Helsingissä.
Iltatilaisuuden tarkoituksena on käydä läpi kulunutta vuotta, palkita vuoden onnistujat, keskustella tulevasta ja verkostoitua muiden toimijoiden kanssa. Tänä vuonna liittohallitus on päättänyt jakaa tunnustuksia viidessä kategoriassa: vuoden pelaaja, vuoden joukkue, vuoden tulokas, vuoden toimija ja vuoden teko. Ehdolla olevat pelaajat, joukkueet, toimijat ja teot on valittu SEULin nimeämän raadin esityksestä.
Seuraavien yleisten kriteerien lisäksi voittajien valinnassa käytetään myös palkintokohtaisia kriteereitä.
Suomalaisen elektronisen urheilun kehittäminen
Palkinnot tulisi antaa suomalaisen elektronisen urheilun kehittämisestä ja sen aseman parantamisesta. Tätä voi toteuttaa monin eri tavoin, mutta palkinnon vastaanottajien toiminnan tulisi olla välillisesti tai välittömästi palvellut tätä tarkoitusta.
Medianäkyvyys
Edustava medianäkyvyys on olennainen keino tuoda elektronista urheilua laajempaan tietoisuuteen ja houkutella uusia yhteistyökumppaneita, minkä vuoksi onnistuneesta toiminnasta mediassa täytyy antaa tunnustusta.
Positiivinen imago
Palkinnon vastaanottajan tulisi toimia hyvänä esimerkkinä myös muille toimijoille – sekä elektronisen urheilun alalla että sen ulkopuolella.
Suomalaisen elektronisen urheilun yhtenäisyyden edistäminen
Suomalainen kilpapelikenttä on yhä kehitysvaiheessa. Yhteisen edun ajaminen ja yhdessä toimiminen on välttämättömyys, jos halutaan parantaa elektronisen urheilun asemaa mahdollisimman tehokkaasti.
Oman toimintansa kehittäminen
Koska elektroninen urheilu vaatii Suomessa vielä valtavasti kehitystä, myös palkintojen vastaanottajien tulee jatkuvasti kehittää toimintaansa.
Merkittävät saavutukset
Vuoden pelaaja ja joukkue -palkinnot tulisi luovuttaa kuluneena vuonna merkittäviin saavutuksiin yltäneelle korkeatasoiselle pelaajalle ja joukkueelle.
Läpi kauden kestänyt korkea taso
Palkinto tulisi luovuttaa henkilölle tai joukkueelle, joka on pitänyt tasonsa korkealla tai parantanut sitä läpi kauden.
Ehdokkaat vuoden 2017 pelaaja | Ehdokkaat vuoden 2017 joukkue |
Lasse “MATUMBAMAN” Urpalainen Jesse “JerAx” Vainikka Joona “Serral” Sotala Timo “Taimou” Kettunen Miikka “suNny” Kemppi Aleksi “allu” Jalli |
HAVU Gaming (Counter-Strike: Global Offensive) – xartE, KHRN, ottoNd, aleksib, sergej ENCE eSports (Rainbow Six Siege) – Willkey, Kantoraketti, pannari, Bounssi, SHA77E Team Gigantti (Overwatch) – Zappis, Davin, LiNkzr, fragi, BigG00se, Shaz |
Vuoden tulokas –palkinto myönnetään taholle, jonka toiminta on alkanut ja noussut esille kuluneen vuoden aikana. Uuden tuottaminen, merkittävä menestys alkaneella uralla tai muu esimerkillinen toiminta.
Uuden tuottaminen
Suomalainen tulokas on toiminnallaan ja mukaantulollaan edistänyt sekä edesauttanut merkittävästi elektronisen urheilun kasvua ja/tai tunnettuutta.
Menestys
Taho on menestyksensä myötä tuonut suomalaista elektronista urheilua merkittävästi esiin kansallisesti tai kansainvälisesti.
Ehdokkaat vuoden 2017 tulokas |
Jiri “LiNkzr” Masalin HAVU Gaming Helsinki REDS Esports+ Podcast Jere “sergej” Salo Anssi “AndyPyro” Huovinen Kilpailukeskus Score |
Vuoden toimija -palkinto myönnetään suomalaisen elektronisen urheilun kehittämisestä ja sen aseman parantamisesta.
Ehdokkaat vuoden 2017 toimija |
Assembly ENCE eSports eUrheilu.com Ilta-Sanomat Esports Yrkesinstitutet Prakticum |
Vuoden teko -palkinto myönnetään merkittävälle yksittäiselle teolle, joka on edistänyt elektronisen urheilun tunnettuutta tai asemaa Suomessa.
Ehdokkaat vuoden 2017 teko |
MATUMBAMAN ja The International -mestaruus JerAx ja Kiev Major -voitto Ylen Sim Racing -lähetys YLE TV2 suorana Assemblyilta Team Gigantin Contenders -mestaruus IS Cup -turnaukset Nörtti -sarjan ensimmäinen kausi Yle Areenassa Elektroninen urheilu hyväksyttiin Puolustusvoimien Urheilukoulun lajeihin |
Palkintojen saajat julkaistaan lauantaina 16.12. iltatilaisuudessa.
Suomen elektronisen urheilun liitto on julkaissut yhteistyössä varainhoitoyhtiö Obsido Oy:n kanssa tehdyt ohjeistukset…
Samuli “elfi” Sihvonen aloitti valmentajan ammattitutkinnon opinnot helmikuussa 2016 ja on nyt valmistunut Vierumäen…
Yhdessä Suomen elektronisen urheilun kentän ja Suomen elektronisen urheilun liiton kanssa ammattikoulu Prakticum…