Lehdistötiedote: IeSF perustaa Kansainvälisen e-urheiluakatemian

Julkaistu ke 6. huhtikuuta 2016
Takaisin uutisarkistoon

Kansainvälinen elektronisen urheilun liitto (IeSF) on julkaissut perustavansa Kansainvälisen e-urheiluakatemian yhteistyössä Yinchuan International Game Investment Co. Ltd:n kanssa.

Kansainvälisen elektronisen urheilun liitto IeSF ja Yinchuan International Game Investment Co. Ltd järjestivät lehdistötilaisuuden Kiinassa Pekingin JW Marriot hotellissa 10. Maaliskuuta 2016. Molemmat osapuolet olivat allekirjoittaneet sopimuksen Kansainvälisen e-urheiluakatemian perustamisesta kaksi päivää aikaisemmin, 8. maaliskuuta.

Akatemian perustamisen tavoitteena pitkällä aikavälillä luoda mahdollisuus koulutuksen kautta erikoistua useille osa-alueille e-urheilun parissa. Ensimmäisen toimintavuoden aikana akatemiaan pyritään perustamaan niin verkko- kuin kontaktikursseja, joilla koulutetaan tuomareita (referee) sekä lähetyshenkilöstöä (broadcasting). Seuraavan vuoden aikana tarjontaa pyritään laajentamaan valmennus- ja markkinointipuolelle.

Yinchuan International Game Investment Co. Ltd on luvannut rahoitusta akatemialle 2 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria viiden vuoden aikana vuodesta 2016 alkaen.

IeSF:n lehdistötiedotteen löydät tästä (englanniksi)

Muut uutiset

eSM 2016 -kilpailut

Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft 2 sekä Hearthstone SM-turnausten järjestämisestä oli hakemuksen jättänyt…