Vastaa kyselyyn ja auta kehittämään pelaajalisenssiä!
Metropolia Ammattikorkeakoulussa kulttuurituotantoa opiskeleva Toni Talasjoki tekee opinnäytetyötään aiheenaan…
Vuoden 2018 eSM-turnausten järjestämisoikeudet on myönnetty kuudelle operaattorille.
Suomen elektronisen urheilun liitto – SEUL ry toimeenpanee vuonna 2018 elektronisen urheilun suomenmestaruuskilpailut. eSM-turnausten järjestämisoikeudet on myönnetty kuudelle operaattorille: Assembly Organizing Oy, VECTOR – Suomen Verkkopeliyhdistys ry, NHLGamer, Kajaanin Ammattikorkeakoulu – KAMK, Grail Group Oy sekä Finnish Sim Racing Association ry. NHLGamerin kanssa yhteistyössä kisoja järjestää SJK Esports ry ja Kajaanin Ammattikorkeakoulun kanssa Garde-Party ry.
Assembly Organizing Oy jatkaa operaattorina peleissä Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch, Hearthstone ja StarCraft II. VECTOR – Suomen verkkopeliyhdistys ry järjestää eSM-kisat pelissä Dota 2. NHLGamer ja SJK Esports järjestävät kisat peleissä NHL ja FIFA. Tekken 7 -pelin kisat järjestää Grail Group Oy. Finnish Sim Racing Association ry – FiSRA järjestää kisat iRacing-pelissä.
Elektronisen urheilun SM-kisoihin osallistuminen on avointa kaikille Suomen kansalaisille, osallistumiseen vaaditaan yleinen eSM-pelaajalisenssi, jonka hinta vuonna 2018 on 5 euroa. Pelaajalisenssi oikeuttaa pelaajan osallistumaan useampaan eSM-turnaukseen. Käytössä on Suomen Olympiakomitean Suomisport-pelaajalisenssi. Lisenssillä katetaan SM-kilpailuista aiheutuvia ylläpitokustannuksia ja pelaajarekisterin tarkoituksena on kehittää kansallista elektronisen urheilun harrastus- ja kilpailutoimintaa.
Assembly Organizing Oy | Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch, Hearthstone, StarCraft II |
VECTOR – Suomen Verkkopeliyhdistys ry | Dota 2 |
NHLGamer ja SJK Esports ry | NHL, FIFA |
Kajaanin Ammattirkorkeakoulu – KAMK ja Garde-Party ry | League of Legends |
Grail Group Oy | Tekken 7 |
Finnish Sim Racing Association ry – FiSRA | iRacing |
Metropolia Ammattikorkeakoulussa kulttuurituotantoa opiskeleva Toni Talasjoki tekee opinnäytetyötään aiheenaan…
Loppuvuodesta 2017 liitto haki opetus- ja kulttuuriministeriöltä hankeavustusta elektronisen urheilun tuomarointi- ja…
Toivomme jatkossa näkyvämme elektronisen urheilun parissa Suomessa entistä vahvemmin. Haluamme tietää mielipiteesi:…