Organisaatio

Suomen elektronisen urheilun liitossa päätäntävaltaa käyttää liiton jäsenistö liittokokouksen yhteydessä. Liittokokouksen tärkeimpänä tehtävänä on valita liiton hallitus, joka ohjaa liiton päivittäistä toimintaa yhdessä liiton työntekijöiden kanssa.

Liiton hallituksessa on vuonna 2018 puheenjohtajan lisäksi seitsemän varsinaista jäsentä ja yksi varajäsen.

Tämän lisäksi liiton apuna toimii joukko vapaaehtoisia, jotka tekevät töitä elektronisen urheilun kehittämiseksi osana eri työryhmiä ja projekteja.

Joonas Kapiainen

Puheenjohtaja

Otto Takala

Varapuheenjohtaja

Joni Ojala

Hallituksen jäsen

Jussi Korpimäki

Hallituksen jäsen

Kalle Muurila

Hallituksen jäsen

Miisa Nuorgam

Hallituksen jäsen

Topias Rantala

Hallituksen jäsen

Ville Qvist

Hallituksen jäsen

Aku Aarva

Hallituksen varajäsen

Mirka Tukia

Toiminnanjohtaja

Toni Jarkima

Projektikoordinaattori

Joonas Kapiainen

Puheenjohtaja

joonas.kapiainen@seul.fi

Olen kilpapelaamisen suurkuluttaja pääkaupunkiseudulta ja liittoasioiden ulkopuolella toimin siviilityössäni palvelupäällikkönä IT-alalla. Taustani elektroniseen urheiluun tulee tanssipelaamisesta, jossa kilpailin useita vuosia aktiivisesti ja olin rakentamassa kotimaista yhdistystä lajin pariin. Kilpapelaamisen ohella muita harrastuksiani ovat kiipeily ja frisbeegolf. Peleistä lähinnä sydäntä tällä hetkellä ovat Rocket League, CS:GO, MOBA-pelit ja Clash Royale.

Liiton puheenjohtajana työnkuvani on pitkälti hallinnollinen, mutta myös viestinnällinen. Ajan hallituksen ja toiminnanjohtajan kanssa yhdessä liiton strategiaa, vierailen tapahtumissa ja tapaan yrityksiä ja yhteisöjä. Pyrin jatkuvasti kuulemaan eri e-urheilun sidosryhmiä ja luomaan mahdollisuuksia elektronisen urheilun kenttään. Liiton brändi, arvo ja tavoitteet saavutetaan vain avoimen ja positiivisen yhteistyön kautta.

Otto Takala

Varapuheenjohtaja

Olen kolmatta vuosikymmentä juurtava sekoitus urheilun ja e-urheilun maailmaa. Olen myös liiton miehenä tunnettu intohimoinen urheilija, vaikuttaja ja mahdollistaja, joka haluaa kehittää harjoittelun ja pitkäjänteisyyden kannalta kokonaisvaltaisempaa elektronisen urheilun kenttää. Liikunta- ja nuorisoalan ammattilaisena sekä koko ikäni yksilö- ja joukkueurheilun parissa vaikuttaneena urheilijana, ohjaajana ja valmentajana olen syvällä liikunta- ja urheilumaailman kehityksen kentässä. Pidän pelaamista ja lajin seuraamista merkittävänä lisänä arkiseen hyvinvointiini. Pelimaailmassa erityisosaaminen on CS:GO:n puolella.

Valmennus- ja maajoukkuetoiminnan strateginen suunnittelu ja kehittäminen ovat pääasiallisia vastuualueitani liittohallituksen toiminnassa vuonna 2017. Toimin linkkinä niin sanotun perinteisen urheilun toimijoihin ja rakennan yhteläisyyksiä urheilun ja elektronisen urheilun välille. Tämän lisäksi toimin kuluvan vuoden liiton rahastonhoitajana.

Joni Ojala

Hallituksen jäsen

Olen jouluna lukiosta valmistunut nuori Nurmijärveltä, jonka taival kotimaisen elektronisen urheilun kanssa on ollut pitkä. Aloitin auttamalla ensimmäisen kotimaisen Dota 2 SM-liigan järjestämisessä, jonka jälkeen päädyin mukaan RCTIC eSportsin organisaatioon, sekä The Group ry:hyn. Olen toiminut mukana useassa eri elektronisen urheilun tahossa, joista viimeisenä on paikallisen kirjaston pelitalo-projekti. Mielenkiinnonkohteina toimivat mm. elokuvat, kirjat, musiikki ja politiikka.

Liittohallituksessa pyrin tuomaan omaa osaamistani useasta eri esports-tahosta, tarjoten uusia näkökulmia Suomen Elektronisen Urheilun Liiton toimintaan. Tarkempia tehtäviä ovat liiton viestinnän parantaminen ja jäsenjärjestöjen aktivoiminen liiton toiminnan osalta. Suomen esports-yhteisö on merkittävässä kasvussa tällä hetkellä ja uskon, että SEUL on oikea taho tuomaan skeneä yhteen, parantaen sitä meidän kaikkien osalta.

Jussi Korpimäki

Hallituksen jäsen

Olen pelejä pienestä pitäen harrastanut organisaattori ja järjestökokemusta omaava IT-alan ammattilainen Vantaalta. Vapaa-ajalla luottamustehtäviini kuuluu toiminta Vector -Suomen Verkkopeliyhdistys ry:n varapuheenjohtajana sekä Vectoraman pääjärjestäjänä. Pelien puolella minut löytää useimmiten PUBGin tai WoWin maailmasta. Muut harrastukset vaihtelevat vuodenajasta ja mielenkiinnosta riippuen moottoripyöräilystä ja jenkkiautoista aina bänditoimintaan ja koirien ulkoiluttamiseen.

Liittohallituksen varsinaisena jäsenenä vuonna 2018 tehtäviini kuuluu pelaajalisenssitoiminnan kehittäminen. Tämän ohella edistän liiton vaikuttamis- ja projektitoimintaa, joiden avulla on tavoitteena nostaa Liiton roolia Suomen elektronisen urheilun kentässä. Minua kiinnostaa kehittää Liiton mahdollisuuksia tarjota enemmän harrastus- ja etenemismahdollisuuksia Suomen nuorille pelaajille ja panostaa jatkossa entistä enemmän syrjäytymistä ja syrjintää ehkäisevään työhön.

Kalle Muurila

Hallituksen jäsen

kalle.muurila@seul.fi

Olen noin kolmekymppinen insinööri, e-urheilun pariin eksyin 2000-luvun alussa CSFI.net verkkosivuston parissa. Päivätöissäni palvelen monikansallisia yrityksiä pienessä konsulttitoimistossa projektipäällikkönä. Tapahtumajärjestämisen parissa olen toiminut useita vuosia, mm. Insomniassa ja Lantrekeillä pelipuolen vetäjänä. Counter-Strike on kuulunut pelivalikoimaan lähes 18 vuotta, viimeaikoina kuitenkin Overwatch on vienyt vähäiset pelitunnit, rankkina timantti.

Liiton toiminnassa olen vahvasti tukiroolissa ja vastaankin sähköisten palveluiden ylläpidosta ja kehittämisestä. Osallistun myös pelaajille tarkoitetun sisällön ja palveluiden tuottamiseen ja jatkokehittämiseen. Uskon että alan standardointi, viestintä sekä tuomaritoiminnan kehittäminen ovat vuoden 2017 tärkeimpiä teemoja.

Miisa Nuorgam

Hallituksen jäsen

Olen eSportsiin hypännyt aikoinaan verkkopelitapahtuma LanTrekin kautta, jossa olen toiminut GameCrew’n Function Headina ja hallituksen jäsenenä jo useamman vuoden. Öisin toimin eSports-aktiivina pelaamisen sekä järjestötoiminnan parissa ja päiväsaikaan elämystoimiston tapahtumatuottajana sekä ohjelmanvetäjänä. Vapaa-aikani kuluu ruoka-ja viinihifistelyn, sosiaalisen median, liian pitkästi selitettävien vitsien sekä yhteiskunnan epäkohdista paasaamisen parissa.

Liittohallituksessa tehtäviini kuuluu jäsenjärjestöjen osallistaminen sekä viestintäkanavien määrittely ja tominnan aktivointi. Itselleni tärkeimpinä asioina näen SEULin toiminnan tuomisen kävijäystävällisempään suuntaan, sekä elektronisen urheilun parissa toiminnan mahdollistaminen ihan jokaiselle.

Topias Rantala

Hallituksen jäsen

Olen kohta 26-vuotias tiimipelaaja Lahdesta. Kasvoin perinteisen urheilun joukkuelajien parissa, ja videopelit ovat myös olleet keskeinen osa elämääni. Viimeiset vuodet olenkin seurannut todella suurella mielenkiinnolla kilpapelaamisen kehittymistä maailmalla ja eritoten Suomessa. Nämä kaksi intohimoani yhdistämällä haluan lähteä rakentamaan ja luomaan vahvoja ja pitkiä perinteitä elektroniselle urheilulle Suomeen. Osaamiseni elektronisen urheilun puolella on pitkälti itseopittua tapahtumatuottamisen ja joukkueen manageroinnin myötä. Erityisalaani onkin Overwatch.

Hallitustyöskentelyssäni tällä hetkellä fokuksena ovat uudenlaisen kansainvälisen kilpailutyön kehittäminen, kotimainen eSM-konsepti ja näiden kautta elektronisen urheilun arvostuksen kohottaminen. Tavoitteenani on myös huolehtia liiton jäsenten, pelaajien sekä harrastajien edunvalvonnasta.

Ville Qvist

Hallituksen jäsen

Olen reilu kolmekymppinen pitkän linjan urheilija, ja nykyään myös eUrheilija. Urheilukentän puolella pelaan ennen kaikkea jalkapalloa, eUrheilun puolella taas erilaiset mobat ja korttipelit ovat eniten kulutuksessa. Liittoon tieni kulki Jesse Ryn kautta, jossa olen ollut pääjärjestäjänä erilaisissa lanitapahtumissa.

Liittohallituksessa toimialuettani ovat ennen kaikkea strategian kirjoittaminen sekä liiton lakipalveluiden kehittäminen. Olen myös kehittämässä liiton lisenssijärjestelmää. Itselleni tavoitteena olisi saada nostettua koko eUrheilun profiilia kohti perinteisiä urheilulajeja ja tätä työtä olen tullut myös liittoon tekemään. Lisäksi toimin myös liittohallituksen sihteerinä.

Aku Aarva

Hallituksen varajäsen

Olen vuosikymmenien kokemuksella varustettu harrastepelaaja Helsingistä. Työssäni rakennan parempaa Eurooppaa osana kansainvälistä Eurooppaliikettä ja vapaa-ajallani istun tietokoneella pelaamassa tai kokouksissa kehittämässä suomalaista järjestö- ja yrityskenttää. Politiikka ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen ovat sydäntä lähellä, mutta vielä lähempänä ovat PUBG, Rocket League, Pillars of Eternity, CS:GO, Overwatch ja Dishonored -sarja.

Toimin liiton hallituksen varajäsenenä ja tässä roolissa pyrin paitsi oppimaan uutta e-urheilun alalta myös jakamaan laajaa osaamistani liiton toimijoiden käyttöön. Kytkökseni suomalaiselle korkeakoulukentälle ja osaamiseni strategioiden ja hallinnon kehittämisestä tuovat toivottavasti merkittävää lisäarvoa liitolle. Haluaisin nähdä suomalaisen e-urheilun kentän kasvavan ja kehittyvän liiton avulla ja laajentuvan merkittäväksi liiketoiminta-alaksi lähivuosien aikana. SEULissa on valtava potentiaali ja e-urheilussa tulevaisuus.

Mirka Tukia

Toiminnanjohtaja

mirka.tukia@seul.fi

Olen tutustunut elektroniseen urheiluun opiskeluaikoinani, mutta pelaaminen on ollut harrastukseni jo pitkään. Päädyinkin kirjoittamaan Pro Gradu -tutkielmani elektronisesta urheilusta hyvinvoinnin ja elämäntapojen näkökulmasta ja jäin sille tielle. Tällä hetkellä pelaan aktiivisesti lähinnä PUBGia omalla porukalla höntsäillen.

SEULin toiminnanjohtajana tehtävänkuvani on laaja, vastaan esimerkiksi liiton arkisista toiminnoista sekä jäsenviestinnästä. Tuen parhaani mukaan hallituksen toimintaa ja olen mukana kehittämässä Suomen elektronisen urheilun kenttää.

Toni Jarkima

Projektikoordinaattori

toni.jarkima@seul.fi

Kymmenen vuoden aikana olen päässyt todistamaan lajin kasvua näköalapaikalta kahden suomalaisen pelijoukkueen vetäjänä. Tämän lisäksi olen myös toiminut myös tapahtuma- ja turnausjärjestäjänä sekä tuottanut useita projekteja kilpapelaamisen parissa. Oma peliurani on lyhyt ja ytimekäs, sillä nykyisin Counter-Strike:Global Offensive satunnaisesti pelattuna on oma valintani harrastepelaajana.

Liiton projektikoordinaattorina toimin toiminnanjohtajan ja hallituksen apuna toteuttaen muun muassa SM-kilpailuiden tuotannon yhdessä operaattorien kanssa. Tuon näkemyksiäni liiketoiminnalliselta puolelta lajin pariin, sillä yrittäminen on itselleni lähellä sydäntä. Vahvuuksiini lukeutuvat myös digitaalisten ratkaisujen, viestinnän, markkinoinnin sekä projektihallinnan tehtävät.