Liiton viralliset pelisäännöt päivittyvät

SEULin pelisääntöihin on jälleen luvassa muutoksia, kun Counter-Strike: Global Offensive ja Hearthstone: Heroes of Warcraftin säännöt saavat päivityksiä. Tästä uutisesta voit tarkistaa pelien sääntömuutokset.

Syksy tuo mukanaan muutoksia pelisääntöihin, kun Counter-Strike: Global Offensive ja Hearthstone: Heroes of Warcraft säännöt muuttuvat.

Counter-Strike: Global Offensive osalta suurimpia muutoksia ovat laajennettu karttavalikoima sekä muutokset hahmojen liikkumiseen. Vähemmän pelattu de_train on poistettu, ja tilalle otettu de_overpass, de_cobblestone sekä de_cache. Uusista kartoista etenkin de_cache omaa jo pitkät perinteet ja se on otettu hyvin vastaan pelaajien keskuudessa.

Toinen suuri muutos liittyy pelihahmon liikkumisen tuntumaan. Tämä vaikuttaa ainoastaan palvelimissa, joihin ylläpitäjien pitää päivittää muuttuneet cvar arvot käsin. Teknistä tietoa kaipaaville ohessa muutokset vanhoine ja uusine arvoineen: sv_accelerate 5.6 -> 5.5, sv_friction 4.8 -> 5.2 ja sv_stopspeed 75 -> 80.

Myös Hearthstone: Heroes of Warcraftin säännöt saivat tarkennuksia. Uudessa versiossa otetaan huomioon maailmalla yleistynyt ban-pick formaatti, joka on nykyisin osana sääntöjä, versiona B. Tässä formaatissa pelaajilla on enemmän vaihtoehtoja sankarien valinnan suhteen, sekä mahdollisesti epätasapainossa olevat sankarit saadaan poistettua pelaajien toimesta valinnoissa. Muutos oli tarpeellinen viimeisimmän kauden aikana havaittuun hunterien suhteettomaan määrään nähden.

Tämän lisäksi sääntöjä on muutettu hieman helpompaan suuntaan järjestäjien kannalta, enää ei vaadita kaikkia kohtia täytäntöön, vaan esim. pakkojen ennakkoon lähettäminen on jätetty vapaaehtoiseksi.

Sääntötyöryhmä kaipaa jatkuvasti uusia vapaaehtoisia eri pelien asiantuntijoita kehittämään sääntöjä, sekä myös kommentteja pelaajilta sääntöjen toimivuudesta. Voit olla yhteydessä sääntötyöryhmän puheenjohtajaan Kalle Muurilaan sähköpostitse kalle.muurila@nullseul.fi tai Twitterissä @geejii.